Ridderkerk

Welkom op de website Amnesty groep Ridderkerk

CheckpointChangemakers AI 22

Amnesty Ridderkerk is een lokale werkgroep die zich in Ridderkerk inzet om het werk van Amnesty International onder de aandacht te brengen.

Informatie over Amnesty International vindt u op https://amnesty.nl

In Ridderkerk doen we zo veel mogelijk mee aan de grote landelijke acties:

• We zijn het hele jaar door op braderieën, markten en bij evenementen te vinden, met actuele acties van Amnesty, meestal zijn dat handtekeningenacties, soms groetenacties. Daarnaast verkopen we soms ook 2ehandsboeken en cd’s op de kraam.
  • Elk jaar in maart collecteren we in heel Ridderkerk met een grote groep vrijwilligers voor Amnesty.
  • Elke maand doen we mee aan RSVP (Reageer Schrijf Vraag Protesteer): we schrijven brieven en komen zo in actie voor mensen wereldwijd van wie de mensenrechten geschonden worden. We voorzien schrijfabonnees van voorbeeldbrieven, zodat ze thuis mee kunnen schrijven.
  • Elk jaar in december doen we mee met de 10-december actie, Write 4 Rights.
  • We verkopen kerstkaarten, andere kaarten en kaarsen voor Amnesty in de Wereldwinkel,  Schoutstraat 17, 2981 EZ Ridderkerk.

Wilt u meer weten? Wilt u meedoen met Amnesty Ridderkerk als schrijfabonnee of als collectant? Of wilt u meehelpen om acties te organiseren?

Stuur dan een mail, of bel onderstaand nummer. Kijk ook eens op www.facebook.com/AmnestyRidderkerk.

Voor de contactgegevens zie : Contact